دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

وب سایت مقاله جزوه پی دی اف، فایل شما در مورددانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی

دانلود-مطالعات-و-رساله-معماري-طراحی-پردیس-سینمایی-با-رویکرد-تعاملات-اجتماعی-فرهنگی

دانلود مطالعات و رساله معماري طراحی پردیس سینمایی با رویکرد تعاملات اجتماعی فرهنگی
در قالب Word و 138 صفحه و قابل ويرايش و آماده براي ارائه ،دفاع ،چاپ و کنفرانس ميباشد

========================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط کاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده کرديد و يا مالک پروژه اي بوديد که از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
neginfile.ir@gmail.com                       info@neginfile.ir
========================================================

تمامي فايلهاي موجود در سايت صرفا براي راهنمايي و کمک به دانشجويان و محققين عزيز مي باشد و هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد.


قسمتهايي کوتاه از متن:

چکیده

امروزه پردیس های فرهنگی - سینمایی به عنوان یکی از مهمترین وسایل ارتباط جمعی در زندگی روزمره افراد، داد وستدهای اجتماعی، ساختار زندگی انسان ها، چگونگی برقراری ارتباطات درون گروهی و برون گروهی و حتی اندیشه هر فرد برای چگونه زیستن، شناخته می شود. به طوری که می توان ادعا کرد اندیشه ها، عقاید، نگرش ها و در یک مسیر کلی، فلسفه زندگی انسان ها تحت تاثیر این روند تغییر می کند، اصلاح یا تخریب می شود. در موازات این امر باتوجه به ذات مدرن سینما و تمایل فرهنگ ها به ایده های نوین و جذاب و پربازده،رویکرد معماری اجتماعی - فرهنگی را در تحقق ساخت برترین پردیس های سینمایی برمی گزینیم.
فضاهای فرهنگی به عنوان یکی از زیر ساخت ها برای شناساندن ویژگیهای فرهنگی و برقراری ارتباط با سایر فرهنگ ها به شمار می روند. با درنظر گرفتن نیاز انسان به برقراری تعامل و ارتباط با انسان ها و فضا، همواره مکانی لازم است که این نیازها را برطرف سازد و فضاهای شهری از مهم ترین خواستگاه های جامعه برای تعاملات است. یکی از این فضاهای شهری سینما می باشد که با تبدیل شدن این کاربردی به پردیسسینمایی و چند عملکردی بودن آن دیگر به آن فراتر از یک تماشا خانه نگاه می شود و متاسفانه تقاضای آن از سوی مردم ایران، به ویژه شهر تهران رو به کاهش است و از آنجا که مجموعه های سینمایی خود می تواند محلی برای برقراری ارتباط و تعاملات اجتماعی ، باز خوانی زندگی و نظایر آن باشد توجه به معیارهای کمی و کیفی در فرآیند برنامه ریزی، طراحی ،احداث و بهره برداری از این مرکز، امری بسیار مهم در فراهم ساختن فضای مناسب جهت ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.
در تحقیق حاضردر وهله اول با امکان سنجی پروژه و مکان یابی و مطالعه فضای شهری مطلوب و ویژگی های آن ، مطالعه نمونه ی موردی مطلوب پردیس سینمایی در منطقه عباس آباد تهران و شناسایی عوامل موثر برارتقا کیفی ویژگیهای کالبدی، عملکردی، فضایی پردیس سینمایی با توجه به ویژگی فضای شهری مطلوب و در نظر گرفتن ضوابط و استاندارهای طراحی و شناخت راهکارهای تجربه شده الگویی مناسب و کار آمد در زمینه برنامه ریزی طراحی پردیس سینما یی با رویکرد فضای شهری مطلو ب رائه شود .




فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:

فصل اول : کلیات پژوهش
1-1- مقدمه   
1-2- بیان مسأله  
1-3- روش تحقیق  
1-4- ساختار رساله 
فصل دوم : مبانی نظری طراحی
2-1- مقدمه   
2-2-مفهوم سینما  
2-3-تاریخچه ی سینما  
2-3-1-پیش از سینما  
2-3-2-تولد سینما در جهان  
2-3-3-دوران صامت  
2-4-تاریخچه ی سینما در ایران  
2-4-1سینما متروپل   
2-5- اصول مبانی نظری  
2-5-1-مبانی نظری معماری  
2-5-2-مبانی نظری عام معمار یا طراح در یک طرح   
2-5-3-مبانی نظری طراحی معماری  
2-5-4-گذر زمان جبری فرا راه معماری سنتی 
2-6-فضا و زمان   
2-6-1- مفهوم فضا – زمان  
2-6-2-معماری همگام با زمان 
2-6-3-انسان فضا معماری  
2-7-کانسپت   
2-8-سینما و معماری   
2-8-1- ارتباط بین سینما و معماری 
2-8-2-نقد 
2-8-3-صدا، دوربین، معماری  
2-8-4-فضا در معماری و سینمای امروز متاثر از حق انتخاب تماشاگر است   
2-9- زمینه های پیداش فلسفه فولدینگ و معماری آن  
2-9-1- فولد   
2-10- معماري فولدينگ 
2-10-1- ويژگي‌هاي معماري فولدينگ  
2-10-2- اصول معماری فولدینگ  
2-11- فلسفه‌ي فولدينگ  
2-12- فولدینگ علیه سلسله مراتب  
2-13- ادغام در لایه ها  
2-14- نظريه نئو فولدينگ  
2-14-1- مباني نظري و فكري سبك نئو فولدينگ  
2-15- معماری دیکانستراکشن  
2-15-1- کل و جزء   
2-15-2- خصوصی عمومی 
2-15-3- ایستایی و پویایی فضا  
2-15-4- کمپوزیسیون  
2-15-5- مقیاس و تناسبات  
2-15-6- محصور کردن فضا  
2-16- شباهت هاي  فولدينگ و ديكانستراكشن  
2-17- تفاوت هاي فولدينگ و ديكانستراكشن   
2-18- مبانی نگرش فرهنگي – اجتماعي  
2-18-1- تفاوت هاي و شباهت نگرش فرهنگي -اجتماعي و  معنا گرا(سنت گرا) 
2-18-2- ظرف مكاني ،فرهنگ و روابط اجتماعي  
2-18-3- حوزه های مشترک معماری و شهرسازی و علوم اجتماعی  
2-18-3-1 انسان شناسی شهری  
2-18-3-2- شهر فضا    
2-19- تقسیم بندی فضاهای شهری از دیدگاه نگرشهای فرهنگی – اجتماعی 
2-20- مرزهای فرهنگی – اجتماعی و مرزهای معماری  
2-21- پایداری اجتماعی  
2-22- ابعاد توسعه پایدار- بعد اجتماعی  
2-22-1- مفهوم توسعه اجتماعی  
2-22-2- شاخصهای توسعه اجتماعی   
2-22-2-1- شاخصهای آموزش و سوادآموزی  
2-22-2-2- شاخصهای کار و عدم اشتغال   
2-22-2-3- شاخصهای مصرف  
2-23- پردیس سینمایی پارک ملت  
2-23-1-مشخصات پردیس سینمای پارک ملت   
2-23-2- طراحی سینما در نیویورک  
2-23-2-1- روند طراحی   
2-23-3- سینما آزادی تهران  
2-23-3-1-تاریخچه   
2-23-3-2-پس از انقلاب  
2-23-3-3- آتش سوزی و ویرانی سینما آزادی   
2-23-3-4- مسابقه معماری سینما آزادی  
2-23-3-5- مجموعه جدید تجاری فرهنگی سینما آزادی  
2-23-4- مرکز سینمایی یو افت ای پالست   
2-23-5- مرکز سینمایی بوسان  
فصل سوم : مطالعات اقلیمی  
3-1- موقعیت جغرافیایی تهران