ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سبک های شناختی یادگیری (فصل دوم)

وب سایت مقاله جزوه پی دی اف، فایل شما در موردادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سبک های شناختی یادگیری (فصل دوم) می باشد و پس از مطالعه آن در صورت تمایل می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سبک های شناختی یادگیری (فصل دوم)

ادبیات-نظری-تحقیق-و-پیشینه-پژوهشی-سبک-های-شناختی-یادگیری-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سبک های شناختی یادگیری  (فصل دوم) در 19 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

تعریف یادگیری

یادگیری تغییر نسبتا دایمی در رفتار است که در نتیجه تمرین حاصل شده است. تغییراتی در رفتار که حاصل‌اش (و نه تمرین) ، با شرایط موقت جاندار (مثل خستگی یا حالات ناشی از مصرف برخی داروها) باشند مشمول این تعریف نمی‌شود. نقش یادگیری در همه صحنه‌های زندگی نمایان است. یادگیری نه تنها در آموختن خاص مطالب درسی ، بلکه در رشد هیجانی ، تعامل اجتماعی و حتی رشد شخصیت نیز دخالت دارد. مثلا یاد می‌گیریم از چه چیزی بترسیم، چه چیز را دوست بداریم. چگونه مودبانه رفتار کنیم و چگونه صمیمیت نشان دهیم.  مفهوم یادگیري و پیشرفت تحصیلی از مفاهیم بسیار اساسی روانشناسی تربیتی است .
در همین راستا، موفقیت تحصیلی و عوامل موثر بر آن موضوعی است که همواره مورد توجه روانشناسان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت بوده است. چرا که همانطور که می دانیم بهبود کیفیت آموزشی و سرمایه گذاري بر روي منابع آموزشی و انسانی از عوامل مؤثر در توسعه همه جانبه کشورها محسوب می شود . در همین راستا پیشرفت تحص یلی دانشجویان نیز از جمله اهداف اساسی برنامه هاي آموزشی است. زیرا دانشجویان به واسطه پیشرفت تحصیلی به جایگاهی دست می یابند که از استعدادها و توانائیهایشان براي دستیابی به اهداف آموزش عالی استفاده نموده و شرایط اجتماعی موفقیت آمیزي را ایجاد کنند. بنابراین یافتن شرایط، عوامل و روش هاي موثر در جهت پیشرفت تحصیلی از جمله موضوعات مورد علاقه پژوهشگران و صاحبنظران علوم تربیتی بوده است(ریدگل ،2004). اسمیت سبک شناختی را نشان دهنده پلی بین دوحیطه متمایز از بررسی روانشناسی یعنی شناخت و شخصیت می داند(اسمیت ‏،2010) . مفهوم سبک هاي شناختی به طور نزدیکی با ایده تفاوت هاي روانشناسی مرتبط است؛ بدین معنی که تفاوت هایی در بین افراد در رابطه با ساختار شناختی و عملکردهاي روانشناسی شان وجود دارد که ویتکین 3در سال 1974 آن را فردیت روانشناسی نامید. سبک هاي شناختی از نظر ویتکین و همکاران روش هایی هستند که یک فرد براي نزدیک شدن به طیف وسیعی از موقعیتها به کار می برد (ویتکین  و همکاران ،2004).
در دنياي امروز، داشتن اطلاعات زياد راه گشا نيست؛ آنچه اهميت دارد استفاده از حجم وسيع اطلاعات و به كارگيري آن در همه حيط ههاي زندگي است. براي استفاده از اين سطح گسترده اطلاعات، لازم است فراگيران به سطوح عالي تفكر و خودشناسي دست يافته و در فرايندهاي شناختي و حل مسأله تبحر كافي داشته باشند. اين مهم در آموزش عالي اهميت دوچندان مي يابد. امروزه، موضوع اساسي آموزش و پرورش تربيت انسان هايي است كه بتوانند درست فكر كنند و بتوانند با تصميم گيري هاي درست و مناسب، مسائل پيچيده پيش رو را حل و فصل نمايند. مجمع اهداف آموزش ملي، توانايي تفكر انتقادي و ارتباط مؤثر و حل مسأله را در دستيابي به موفقيت تحصيلي در سطوح عالي آموزش يك ضرورت مي داند(گیونگ و میانگ،2008). افراد داراي سبكهاي شناختي متفاوت در موقعيتهاي يادگيري به شيوه هاي متفاوتي عمل مي‏كنند. از نظر پردازش اطلاعات، بسته به سبك شناختي، آزمودنيها به جنبه هاي متفاوت اطلاعات توجه مي كنند و در رمزگذاري، ذخيره و يادآوري اطلاعات و، به طور كلي، در تفكر و درك مطلب به راههاي متفاوت عمل مي كنند. پژوهشهاي زيادي كه رابطه بين سبكهاي شناختي و ترجيحات تحصيلي را بررسی كرده اند نشان مي دهد كه يادگيرندگان نابسته به زمينه بيشتر جذب رشته هاي رياضي و علوم پايه مي‏شوند
و به موضوعهايي كه نيازمند تفكر انتزاعي، مستقل، مهارتهاي تحليلي و تواناييهاي بازسازي است علاقه نشان مي دهند در حالي كه افراد داراي سبك وابسته به زمينه بيشتر جذب رشته هاي علوم انساني مي شوند و به موضوعهاي علوم اجتماعي و زمينه هايي كه مستلزم روابط اجتماعي نظير خدمات اجتماعي و تدريس است علاقه نشان مي دهند(رضایی و سیف ،1380).

قسمتی از پیشینه پژوهش:
-    مالين و همكاران (2009) بيان كردند رضايت از تسهيلات و امكانات موجود در دانشگاه ارتباطي با معدل فرد ندارد. اما اين پژوهشگران نشان داده اند كه ميزان رضايت كلي از دانشگاه با معدل دانشجويان ارتباط معناداري دارد. اين محققين همچنين مطرح كردند كه احساس بهتر دانشجويان درباره عملكرد دانشگاه، رضايت بيشتر آنها از مؤسسه را در پي خواهد داشت.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
سبک های شناختی
تعریف یادگیری
2-1-1       تعریف سبک
2-1-2      تعریف سبک شناختی
2-1-3      سبک های یادگیری از نظر کلب:
2-1-3-1    سبك يادگيري واگرا
2-1-3-2    سبك يادگيري جذب كننده
2-1-3-3    سبك يادگيري همگرا
2-1-3-1    سبك يادگيري انطباق يابنده
2-1-4-    انواع سبكهاي شناختي
2-1-4-1    مقاومت در برابر انعطاف پذيري
2-1-4-1    سبك هاي مفهوم سازي
2-1-4-2    سبك هاي بخش بخش سازي
2-1-4-3     واگرايي در مقابل همگرايي
2-1-4-1    جذب كننده در برابر انطباق يابنده
2-1-4-2    پردازش كننده كلامي در برابر ديداري
2-1-4-1    سبك شناختي تكانشي در مقابل تاملي
2-1-4-2    سبكهاي پيچيدگي شناختي در برابر سادگي شناختي
2-1-4-3    سبكهاي شناختي وابسته به زمينه و مستقل از زمينه
2-2    پیشینه داخلی و خارجی پژوهش
منابع



پشتيباني: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فايل، نام خريدار و مشکل خود را پيامک و يا در تلگرام عنوان بفرماييد تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاين قادر به دانلود فايل خواهيد بود و همچنين يک نسخه از “لينک دانلود” نيز براي شما ايميل مي شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سبک های شناختی یادگیری مباني نظري یادگیری شناختی چیست تعریف یادگیری شناختی پيشينه تحقيق خلاصه نظریه آزوبل پيشينه پژوهش یادگیری اجتماعی فصل دوم پايان نامه نظریه یادگیری گشتالت چارچوب نظري نظریه یادگیری رف

مطالب مرتبط

ادبیات نظری تحقیق و پیشینه پژوهشی سبک های شناختی یادگیری (فصل دوم)


بررسي عوامل مؤثر بر برآورد رضایتمندی شغلي مديران واحد هاي آموزشي از ديدگاه مديران آموزشی شیراز

مبانی نظری و وپیشینه پژوهش یارانه و هدفمندی یارانه ها و شاخص فقر (فصل دوم)

دانلود مبانی نظری و سوابقی پژوهشی مدیریت استراتژيک منابع انسانی (فصل2)

دانلود فایل سیانوژن مد سامسونگ t989 با ورژن 13 با لینک مستقیم

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم توسعه روستایی(فصل دوم)

دانلود مقاله رودهای مرزی جنوب غرب آسیا، منازعه یا تعامل)نمونه ی موردی(دجله و فرات ، اردن)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم و ابعاد خودکارآمدی

دانلود پرسشنامه باورهای فراشناختی ولز (-۳۰MCQ)

مبانی ادراک

آموزش ساخت دارو جد جوش (طب سنتی)